بزرگترين پايگاه آموزشي دوره ي اول متوسطه ي شهرستان ماکو

بزرگترین پایگاه اختصاصی دوره ی اول متوسطه ی شهرستان ماکو
ورود شما به سايت آموزشيمان را خير مقدم عرض مي نماييم.
بزرگترين دشمن انسان جهل و ناداني است.امام علي{ع}.
آپلود عکس

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

آپلود عکس
جستجو
ورود کاربران
نام کاربری
رمز عبور

» رمز عبور را فراموش کردم ؟
عضويت سريع
نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
درباره ما
بزرگترین پایگاه اختصاصی دوره ی اول متوسطه ی شهرستان ماکو
به وبسایت ما خوش آمدید امیدوارم از مطالب خوشتان بیاید لطفا برای استفاده از مطالب در وبلاگ عضو شوید وما را با amuzsh-maku.lxb.ir لینک کنید لطفا خواهش میکنم نظر نیز دهید تا از خوب بودن مطالب وبلاگ باخبر شویم . اگر در آرشیو وبلاگ مطلب کم بود ما در طی زمان آن را هم تکمیل می کنیم . باتشکر مدیریت وب :حسین عباس زاده.
نويسندگان
حسين عباس زاده
آمار
آمار مطالب
کل مطالب : 269
کل نظرات : 3
آمار کاربران
افراد آنلاين : 1
تعداد اعضا : 0

آمار بازديد
بازديد امروز : 1
بازديد ديروز : 0
ورودي امروز گوگل : 0
ورودي گوگل ديروز : 0
آي پي امروز : 0
آي پي ديروز : 0
بازديد هفته : 7
بازديد ماه : 203
بازديد سال : 2538
بازديد کلي : 43931

اطلاعات شما
آي پي : 18.225.149.32
مرورگر :
سيستم عامل :
امروز :
تبادل لينک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بزرگترین پایگاه دوره ی اول متوسطه ی شهرستان ماکو و آدرسamuzsh-maku.lxb.irلینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
روزنامه
نقاشی آنلاین ویژه خردسالان
ویژه فرزندان خردسال
موزيک پيلر

اسلایدر

کد اخبار

sq-etrat.net

sq-etrat.net



فرمول هایی برای تولید عدد پی

عدد پی

عدد گنگ پی یکی از اعداد ویژه ریاضی است که قرن ها ریاضی دانان را به خود مشغول نموده است. این عدد که حاصل تقسیم محیط یک دایره بر طول قطر آن می باشد عددی متعالی است به عبارت دیگر قابل ترسیم نیست. عدد پی تا ۱۰۰ رقم اعشار به صورت زیر است:

 

۳٫۱۴۱۵۹۲۶۵۳۵۸۹۷۹۳۲۳۸۴۶۲۶۴۳۳۸۳۲۷۹۵۰۲۸۸۴۱۹۷۱۶۹۳۹۹۳۷۵۱
۰۵۸۲۰۹۷۴۹۴۴۵۹۲۳۰۷۸۱۶۴۰۶۲۸۶۲۰۸۹۹۸۶۲۸۰۳۴۸۲۵۳۴۲۱۱۷۰۶۷۹
 
 

فرمول های زیادی برای محاسبه و تقریب این عدد به دست آمده است. در ادامه چند مورد از این فرمول ها را می توانید ملاحظه کنید:


تعداد بازديد : 260 ا تاريخ: یک شنبه 14 دی 1393 ساعت: 10:34 ا نويسنده: ا نظرات() ا
مي پسندم نمي پسندم
موضوع: مطالب مرتبط با درس,آموزش,متفرقه,,
برچسب ها : ,



پیش نویس اولیه فصلها و عناوین دروس کتاب ریاضی پایه نهم

 

سرفصل و رئوس مطالب کتاب ریاضی پایه نهم

فصل

عنوان فصل

دروس فصل‌ها

اول
مجموعه‌ها
معرفی مجموعه و زیرمجموعه

معرفی مجموعه‌های عددی

عضویت، زیرمجموعه، اجتماع و اشتراک

مجموعه و احتمال
دوم
اعداد حقیقی
معرفی اعداد حقیقی
محاسبات عددی
تقریب زدن و خطای محاسبه
 

سوم

هندسه و استدلال

لزوم اثبات کردن

آشنایی با اثبات در هندسه

همنهشتی مثلث‌ها
حل مسئله
 

چهارم

توان و ریشه
توان صحیح
نماد علمی
ریشه گیری
عملیات روی رادیکال‌ها
 

پنجم

عبارت‌های جبری

اتحادهای جبری
تجزیه عبارت‌های جبری
کاربرد اتحاد و تجزیه
نابرابری و نامعادله
 

ششم

تشابه

قضیه تالس و کاربرد آن

مفهوم تشابه
تشابه دو مثلث

هفتم

عبارت‌های جبری گویا

ساده کردن عبارت‌های گویا

محاسبات عبارت‌های گویا

تقسیم در عبارت جبری

هشتم

معادله خط
مفهوم معادله خط
شیب‌خط
دستگاه معادلات خطی
نسبت‌های مثلثاتی و شیب‌خط

نهم

محاسبه حجم
حجم و مساحت کره
حجم هرم و مخروط
دوران و حجم
 

تعداد بازديد : 269 ا تاريخ: یک شنبه 14 دی 1393 ساعت: 10:33 ا نويسنده: ا نظرات() ا
مي پسندم نمي پسندم
موضوع: مطالب مرتبط با درس,متفرقه,,
برچسب ها : ,,


سوالات و پاسخنامه آزمون ریاضیات دی ۹۳

دوره متوسطه و پیش دانشگاهی

 

سوالات و پاسخنامه امتحانات هماهنگ کشوری ریاضیات سال سوم

نام درس رشته تحصیلی تاریخ برگزاری لینک های دانلود
حسابان ریاضی فیزیک ۹۳/۱۰/۸ لینک دانلود لینک کمکی
مفاهیم و روش های آماری ۲ فنی و حرفه ای ۹۳/۱۰/۱۰ لینک دانلود لینک کمکی
ریاضی ۳ فنی و کامپیوتر ۹۳/۱۰/۱۰ لینک دانلود لینک کمکی
هندسه ۲ ریاضی فیزیک ۹۳/۱۰/۱۵    
ریاضی ویژه انسانی علوم انسانی و معارف ۹۳/۱۰/۲۰    
ریاضی ۳ علوم تجربی ۹۳/۱۰/۲۰    
جبر و احتمال ریاضی فیزیک ۹۳/۱۰/۲۰    

 

سوالات و پاسخنامه امتحانات هماهنگ کشوری ریاضیات دوره پیش دانشگاهی

نام درس رشته تحصیلی تاریخ برگزاری لینک های دانلود
حساب دیفرانسیل و انتگرال ریاضی فیزیک ۹۳/۱۰/۱۳    

تعداد بازديد : 263 ا تاريخ: یک شنبه 14 دی 1393 ساعت: 10:31 ا نويسنده: ا نظرات() ا
مي پسندم نمي پسندم
موضوع: نمونه سوالات وجزوء,مطالب مرتبط با درس,متفرقه,,
برچسب ها : ,,


 

نام کتاب : قاره ها را بشناسیم

نویسنده : محمدامین دلاور خلفی

ناشر : پارس بوک

زبان کتاب : پارسی

تعداد صفحه : ۸۰

قالب کتاب : PDF

حجم فایل : ۱,۹۷۰ کیلوبایت

توضیحات : این کتاب خلاصه ای از ۶ قاره اصلی جهان را در خود دارد. این کتاب برای کسانی که می خواهند به طور عمومی جهان را از نظر جغرافیایی و به طور مختصر و مفید تهیه و تنظیم شده است. بخشی از مقدمه این کتاب: وسعت این کره ی خاکی ۵۱۰ میلیون کیلومتر مربع است که حدود ۲۹ درصد آن را خشکی وباقی راآب تشکیل می دهد ودر هر کدام از این زیستگاه ها حیات وخلقت گوناگون ومتفاوتی است که بررسی کامل آن در یک یا دو جلد کتاب خلاصه نمی شود، بلکه در صدها جلد و یا بیشتر خلاصه می شود. ولی ما قصد انجام همچین کار دشواری را نداریم بلکه می خواهیم قاره هایی که در خشکی ها بوجود آمده اند را به شما معرفی کنیم.

لطفا به ادامه مطلب مراجعه فرمایید...


تعداد بازديد : 274 ا تاريخ: چهار شنبه 10 دی 1393 ساعت: 21:10 ا نويسنده: ا نظرات() ا
مي پسندم نمي پسندم
موضوع: مطالب مرتبط با درس,آموزش,تحقیق,متفرقه,,
برچسب ها : ,



 

فرگشت یا تکامل چیست؟

نظریه فرگشت (تکامل) داروین یکی از جنجالی‌ترین نظریات علمی است. یکی از دلایل جنجالی بودن این نظریه ناهمخوانی آن با داستان خلقت در برخی ادیان است، هرچند موارد مشابهی مانند سخنان گالیله و نیوتن در باب جهان-مرکزی نبودن زمین یا گرانش (با وجود آنکه با آموزه ای کتاب مقدس در تضاد است) امروزه کاملا پذیرفته شده هستند. اما چه چیزی باعث شده هنوز نظریه داروین مورد حمله قرار بگیرد؟ یکی از مهمترین دلایل پیچیدگی این نظریه و ارتباط آن با شاخه های دیگر دانش است که فهم درست از آن ها به چند دهه اخیر بر می‌گردد. در این جا سعی می کنیم نشان دهیم که چگونه می توان عجیب بودن فرگشت را درک کرد. باید توجه کرد که نظریه فرگشت (تکامل) در مورد پیچیدگی، تغییرات ژنتیکی و تولید نسل نوین با خواص متفاوت حرف می‌زند و از پیدایش اولین موجود زنده و منشا‌ء حیات سخنی به میان نمی‌آورد، گرچه برای آن هم نظریات و تئوری‌های متفاوتی در میان دانشمندان وجود دارد.  

1876-Haeckels_chart_of_human_evolution

یکی از بزرگترین مشکلاتی که در فهم نظریه فرگشت وجود داشته، خلق پیچیدگی‌های زیاد، طی فرآیندی به نام “انتخاب طبیعی” است. در مرکز یکی از مهمترین استدلالات علیه پیچیدگی خود به خودی، قضیه میمون‌های تایپیست وجود دارد که بیان می‌کند «اگر تعداد بسیار زیادی میمون پشت دستگاه تایپ قرار دهیم حتی در مدت زمان بسیار طولانی هم به زحمت بتوانند چند صفحه از آثار شکسپیر را خلق کنند.»

 



تعداد بازديد : 287 ا تاريخ: چهار شنبه 10 دی 1393 ساعت: 19:13 ا نويسنده: ا نظرات() ا
مي پسندم نمي پسندم
موضوع: مطالب مرتبط با درس,آموزش,تحقیق,متفرقه,,
برچسب ها : ,,



 

لیست دیوانه ترین دانشمندان جهان که توسط نشریه ای علمی منتشر شده است به معرفی 10 نفر از نابغه های تاریخ بشر می پردازد که در عین ارائه ابداعاتی که حیات بشر را متحول کرده اند از خصوصیات رفتاری عجیبی نیز برخوردار بوده اند.

دانشمندان بزرگی که نام آنها در تاریخ بشر به عنوان بزرگترینها به ثبت رسیده است در زمان حیات خود نسبت به دیگر افراد به گونه ای غیرعادی به شمار می آمده اند. این افراد با هوش بسیار بالای خود نه تنها طرحی جدید و گاه غیرعادی را به زندگی بشر افزودند، بلکه دیدگاه انسان نسبت به جهان را به طور کل تغییر دادند.

نشریه علمی لایوساینس به منظور معرفی این افراد که در دوره خود از برترینها به شمار می رفته اند، طی گزارشی جالب لیست 10 نفر از این دانشمندان که به دلیل بالا بودن بیش از حد سطح هوشی از نظر بسیاری از افراد زمان خود دیوانه به شمار می رفته اند را با عنوان "لیست 10 تن از دیوانه ترین دانشمندان جهان" منتشر کرده است.

 

 

یوهان کونراد دیپل: وی در کشور آلمان و در قلعه ای به نام فرانکشتاین متولد شده و رشد کرد. در قرن 17 میلادی وی به عنوان یک شیمی دان موفق به ابداع رنگدانه آبی پروس یکی از اولین رنگهای شیمیایی ترکیبی در جهان شد. اما اصلی ترین و بی پایان ترین تلاش وی که شهرت زیادی را نیز برایش به ارمغان آورد تلاش برای کشف اکسیر حیات یا نامیرایی است. شایعاتی که درباره آزمایشهای وی بر روی اجساد انسانها وجود داشته است الهام بخش شکل گیری شخصیت افسانه ای داستان فرانکشتاین بوده است.

 


 

وارنر ون براون: وی در سن 12 سالگی قطار اسباب بازیش را از ترقه پر کرده و در میان خیابانی شلوغ در آلمان منفجر کرد. این عمل نشانه از پدیده ای بود که در آینده در حال وقوع بود. وی در نهایت به عنوان مغز برنامه های موشکی V-2 هیتلر به عنوان اسیر جنگی به زندان افتاد و سپس راه خود را به سوی فضا و اکتشافات فضایی باز کرد. وی در حالیکه در برنامه های فضایی آمریکا دست داشت به عنوان استاد فلسفه و غواصی نیز مشغول به کار بود.

 


 

رابرت آپنهایمررئیس پروژه منهتن که به منظور تولید اولین بمب اتمی جهان راه اندازی شده بود، هرگز در ابراز احساس خود در رابطه با جامعه گرایی و حس کشمکش و ناسازگاری درباره بمباران اتمی ابایی نداشت. به طوریکه تمامی نیروی سیاسی و دانشگاهی خود را بر روی این موضوعات متمرکز کرد. وی با وجود این مجادله ها و درگیریها به عنوان مردی شناخته می شود که زبانهای آلمانی و هندی را تنها به این منظور آموخت تا در هنگام آزمایش اولین بمب اتم خود قسمتهایی از کتاب مقدس هندوها را به عنوان خطابه بیان کند.
 

 


 

فریمن دیسون: وی در زمینه های علم فیزیک و نویسندگی داستانهای علمی تخیلی بسیار چیره دست بوده است. دیسون در سال 1960 نظریه ای را مبنی بر نیاز انسان در تولید لایه ای محافظتی برای محاصره منظومه خورشیدی و حداکثر استفاده از نور خورشید ارائه کرد. این لایه اکنون با عنوان لایه دیسون شناسایی می شود. دیسون عمیقا به حیات ماورایی اعتقاد داشته و بر این باور بود انسان طی چند دهه آینده قادر به برقراری ارتباط با موجودات ماورائی خواهد بود.

 


 

ریچارد فین مانوی نیز یکی از نابغه هایی بود که در پروژه منهتن حضور موثری داشته و در تیم نخبه هایی بود که بمب اتم را تولید کردند. فین مان یکی از مهمترین دانشمندان قرن بیستم میلادی به شمار می رود. وی در کنار مشغله خود به عنوان یک فیزیکدان به موسیقی و طبیعت علاقه بسیاری داشت و موفق به رمزگشایی خط هیروگلیف مایانها شده بود.

  


 

جک پارسونزوی در عین حال که از پایه گذاران لابراتوار رانشی جت به شمار می رود به صورت مداوم به تمرین جادو و جادوگری می پرداخته است. این دانشمند مرموز و فعال در زمینه علوم فضایی از تحصیلات رسمی برخوردار نبود و در عین حال ریاست تولید راکتی سوختی برای هدایت ایالات متحده به فضا را در دست داشت. وی طی حادثه ای ناگوار در حال انجام آزمایشهایی در محل سکونت خود در اثر انفجاری بزرگ از دنیا رفت.

 


 

جیمز لاولاک: این دانشمند زیست محیطی مدرن و مخترع فرضیه بزرگ جهان ابر ارگانیسم، در ارائه پیش بینی های وحشتناک درباره تغییرات جوی شهرت زیادی داشته است که اکنون می توان به خوبی دید بسیاری از پیش بینی های وی به حقیقت پیوسته اند. بر اساس پیش بینی وی مرگ تدریجی در حدود 80 درصد از جمعیت بشر تا سال 2100 امری اجتناب ناپذیر خواهد بود.

 

 


 

نیکولا تسلا: تسلا فردی است که در هنگام روشن کردن یک سوئیچ بزرگ الکتریکی باید تصویر وی را در ذهن داشت. وی به عنوان مخترع رادیوی بی سیم و ژنراتورهای AC که کلید آغاز عصر الکتریک به شمار می رود، شناخته می شود. وی همچنین به عنوان نابغه دیوانه نیز شناخته می شد زیرا بسیار کم خوابیده و از بدن خود به عنوان ابزاری رسانا برای نمایش دستاوردهایش در جمع استفاده می کرد.

 


 

 

لئوناردو داوینچی: این دانشمند و نقاش محبوب ایتالیایی به گونه ای از میان تمامی شاهکارهای دوران رنسانس این فرصت را پیدا می کرد تا به جهان نامتعارف نیز سرکی بکشد. در کتاب طراحیهای این دانشمند ایتالیایی که اکثرا به صورت قرینه نگاشته شده، سرزمین عجایبی از ماشینها و طراحی های شگفت انگیز نهفته است که بسیاری از آنها نهفته باقی مانده و برخی از آنها از جمله طرح هلی کوپتر اولیه وی قرنها بعد به واقعیت تبدیل شد.

 


 

آلبرت اینشتین: وی به طور قطع با ارائه نظریات فیزیکی متعددی که جهان را متحول ساخته از نابغه ترینهای این لیست 10 نفره به شمار می رود. وی علم فیزیک را با ارائه نظریه نسبیت احیا کرده و در زمینه های گرانش و کوانتم به موفقیتهای زیادی دست یافت. وی همچنین به مسابقه دادن با قایق بادی اش در روزهای بدون باد تنها به منظور قدرت نمایی بسیار علاقه مند بود

 



تعداد بازديد : 244 ا تاريخ: سه شنبه 9 دی 1393 ساعت: 21:27 ا نويسنده: ا نظرات() ا
مي پسندم نمي پسندم
موضوع: مطالب مرتبط با درس,آموزش,تحقیق,متفرقه,,
برچسب ها : ,


نشریه گاردین در گزارشی شگفت انگیز لیستی از دانشمندان جهان را که به دلایل مختلف آزمایش های ترسناک یا دردآوری را بر روی خود اجرا کرده بودند، منتشر کرده و از آنها به عنوان شجاع ترین و جان سخت ترین دانشمندان جهان یاد کرده است.
 

به گزارش مهر ، در نوامبر سال 1908، «هنری هد» از پزشکان بیمارستان لندن مقاله علمی را با عنوان «تجربه ای انسانی در زمینه عصب ها» در نشریه Brain منتشر کرد و در آن احساسی را که در زمان قطع شدن عصب های پیرامونی در انسان به وجود می آید را تشریح کرد؛ نکته درد آور در این مقاله این است که وی برای جمع آوری اطلاعات دست خود را جراحی کرده بود.جان سختترین دانشمندان جهان

در دنیای علم، داستان های مشابه زیادی وجود دارند و تنها افرادی که به خاطر کمبود داوطلب یا گزینه جایگزین خود را موضوع آزمایش هایشان قرار داده اند قهرمان این داستان ها نیستند ، زیرا موارد بسیاری وجود دارند که با وجود در اختیار داشتن گزینه های متعدد، افراد برای نمایش قدرت خود را در معرض آزمایش های علمی وحشتناکی قرار داده اند.

نشریه گاردین در حال جمع آوری لیستی کامل از مقاوم ترین و شجاعترین و گاه جان سخت ترین دانشمندان زن و مرد را منتشر کرده است. در این لیست نمونه هایی از دانشمندان متهور، قدرتمند و الهام بخش دیده می شوند اما در برخی از مواقع، آزمایشهای انجام شده پا را از مرز منطق و عقل فراتر گذاشته اند.

هنری هد: پزشک بیمارستان لندن که بازوی خود را به منظور کشف تغییر احساس در زمان قطع شدن اعصاب پیرامونی و رها کردن آنها برای بهبود پیدا کردن، بازوی خود را تحت عمل جراحی قرار داد.


تعداد بازديد : 265 ا تاريخ: سه شنبه 9 دی 1393 ساعت: 21:25 ا نويسنده: ا نظرات() ا
مي پسندم نمي پسندم
موضوع: مطالب مرتبط با درس,آموزش,تحقیق,متفرقه,,
برچسب ها : ,



آی کیو افراد مشهور !

شاید برای اکثر ما جالب باشه که بدانیم شخصیت‌های مشهور و دانشمندانی که در کتب درسی و غیردرسی (ویا از طرق دیگر) با آنها آشنا می‌شویم دارای چه مقدار از توانایی هوشی(Intelligence Quotient) یا به اختصار IQ هستند؟
در ابتدا باید به این موضوع اشاره کنم , افرادی که دارای ضریب هوشی بالاتر از ۱۳۰ هستند افرادی تیزهوش و آنهایی که دارای IQ بالا تر از ۱۵۰ هستند را نابغه می‌نامند.

 

آلبرت اینشتین IQ=160
آرنولد(بازیگر ترمیناتور)IQ=135
بتهونIQ=165
فرانکلینIQ=160
بیل کلینتون(رئیس جمهور اسبق امریکا)IQ=137
بیل گیتسIQ=160
پاسکالIQ=195
بابی فیشرIQ=187
داروینIQ=165
چارلز دیکنزIQ=180
آیزنهاورIQ=122
هگلIQ=165
گالیلهIQ=185
گری کاسپارفIQ=190
جرج بوش پدرIQ=98
جرج بوش پسرIQ=125
هانس کریستین اندرسونIQ=145
جیمز واتIQ=165
کندیIQ=119
گوتهIQ=210
کپلرIQ=175
لئوناردو داوینچیIQ=220
ناپلئونIQ=145
نیکول کیدمنIQ=132
شکیراIQ=140
شارون استونIQ=154
اسحاق نیوتونIQ=190
ولترIQ=190

لطفاً نظر بدید ...


تعداد بازديد : 249 ا تاريخ: سه شنبه 9 دی 1393 ساعت: 21:25 ا نويسنده: ا نظرات() ا
مي پسندم نمي پسندم
موضوع: مطالب مرتبط با درس,آموزش,متفرقه,,
برچسب ها : ,


گالیله را همه‌ی ما می‌شناسیم. درباره‌ی او داستان‌ها و افسانه‌های بسیاری شنیده‌ایم که بعضی حقیقت دارند و برخی شایعه‌هایی بی‌اساس و ساختگی‌اند. در این مقاله پنج واقعیت را درباره‌ی این دانشمند بزرگ مرور می‌کنیم.

گالیله‌ی مرتد
در قرن هفدهم، اغلب آثار گالیله به دستور کلیسای وقت متوقف و ممنوع شد. این ممنوعیت تا اوایل قرن هجدهم ادامه یافت تا این‌که در سال ۱۷۱۸ مجوز چاپ این آثار داده شد. البته گالیله در سال ۱۶۴۲ فوت کرده بود و در نتیجه این آثار چند دهه پس از مرگ او منتشر شدند.

گالیله‌ی مخترع
گالیله را اغلب به عنوان اخترشناس می‌شناسیم در حالی که شاید ندانید او یکی از بزرگ‌ترین مخترعان دوره‌ی خود نیز بوده است. البته اختراع تلسکوپ‌های معروف به گالیله‌ای (که در بعضی از مراجع نامعتبر به او نسبت داده می‌شوند) از اختراعات گالیله نبوده است اما او با ساختن عدسی‌های شیئی باکیفیت با فناوری پیشرفته‌تر موفق شد کیفیت تلسکوپ‌های دوران خود را افزایش دهد. او همچنین نوعی قطب‌نما، نوعی میکروسکوپ، نوعی ساعت پاندولی و چندین ابزار دیگر را اختراع کرد که به‌طور گسترده‌ای در صنایع گوناگون به کار رفتند.

نابینایی
گالیله در سال ۱۶۳۸ – در سال‌های پایانی عمرش – نابینا شد. البته او در این سال‌ها دست از کار نکشید و با کمک دستیارش همچنان به تحقیق و پژوهش ادامه داد. علت نابینایی گالیله را در رصد خورشید با روش‌های ناایمن دانسته‌اند. این موضوع می‌تواند هشدار خوبی برای تمام علاقه‌مندان به رصد باشد که هرگز از ابزارها یا روش‌های نامطمئن برای رصد خورشید استفاده نکنند.

همیشه هم درست نگفت
درست است که گالیله خدمات بزرگی به پیشبرد دانش نجوم کرده است اما اگر بی‌تعصب قضاوت کنیم، گفته‌ها و اندیشه‌ی او همیشه هم درست نبوده است. گاهی اوقات حتی اشتباه‌های او بسیار بزرگ بوده‌اند. برای مثال، او هرگز این عقیده‌ی کپلر را که ماه باعث بروز جزر و مد در زمین می‌شود نپذیرفت. همین‌طور موضوع بیضی بودن مدار گردش زمین به دور خورشید را که باز از اکتشافات کپلر بود نادرست می‌دانست.

قمرهای گالیله‌ای
گالیله چهار قمر به دور مشتری کشف کرد که عبارت‌اند از: گانیمد، کالیستو، اروپا و یو. او از این قمرها با عبارتی ایتالیایی به معنای «ستاره‌های شفابخش» نام برد. بعدتر این اصطلاح منسوخ شد و همگان این قمرها را با عنوان قمرهای گالیله‌ایِ مشتری شناختند.

… و یک ناواقعیت
پنج واقعیت درباره‌ی گالیله گفتیم، حالا بگذارید یک افسانه را هم که به‌غلط به گالیله منسوب شده است یادآوری کنیم. گالیله هرگز دو جسم سبک و سنگین را از بالای برج پیزا رها نکرد تا ببیند کدام زودتر به زمین می‌رسند. این موضوع واقعیت ندارد. البته این احتمال وجود دارد که گالیله «آزمایشی ذهنی» انجام داده باشد. یعنی گفته باشد که «اگر چنین کنیم، چنان می‌شود».

 


تعداد بازديد : 262 ا تاريخ: سه شنبه 9 دی 1393 ساعت: 21:19 ا نويسنده: ا نظرات() ا
مي پسندم نمي پسندم
موضوع: مطالب مرتبط با درس,آموزش,تحقیق,متفرقه,,
برچسب ها : ,



تعداد بازديد : 253 ا تاريخ: سه شنبه 9 دی 1393 ساعت: 21:18 ا نويسنده: ا نظرات() ا
مي پسندم نمي پسندم
موضوع: مطالب مرتبط با درس,آموزش,متفرقه,,
برچسب ها : ,

صفحات سايت

تعداد صفحات : 5
کانال ما درآپارات
پایگاه آموزشی
سايت هاي مفيد
**********************
mwuor4ujura1de1br4c.png **********************
mwuor4ujura1de1br4c.png **********************
mwuor4ujura1de1br4c.png **********************
mwuor4ujura1de1br4c.png **********************
mwuor4ujura1de1br4c.png **********************
mwuor4ujura1de1br4c.png **********************
mwuor4ujura1de1br4c.png **********************
mwuor4ujura1de1br4c.png **********************
mwuor4ujura1de1br4c.png **********************
mwuor4ujura1de1br4c.png **********************
امکانات ويژه
خبرنامه
براي اطلاع از آپديت شدن سايت در خبرنامه سايت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



امکانات جانبي

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 7
بازدید ماه : 203
بازدید کل : 43931
تعداد مطالب : 269
تعداد نظرات : 3
تعداد آنلاین : 1

************************

************************ ************************ ************************ *************************



چت

************************* *************************
به پایگاه اختصاصی دوره ی اول متوسطه ی شهرستان ماکو خوش آمدید****************این وبسایت ارائه دهنده ی انواع نمونه سوال ؛تحقیق،کتب درسی،عکس وتصاویر درسی است********این وب در وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی ثبت شده است ****مدیریت وب حسین عباس زاده
Search Engine PlacementSubmit Express Create Multiple Income Stream for FREE
آخرين نظرات کاربران
طراحي سايت - سلام ، مطلب خوبي بود . به ما سر بزنيد .
http://efanet.ir/ - 1393/10/4
نازی - سلام چرا جواب منو توی چت نمیدی حسین عباس زاده ؟
چقدر بگم بیا با من تبادل لینک کن تا بازدید وبلاگ هامون زیاد شه ؟ بیا وبلاگم رو ببین فقط مخصوص افزایش بازدیده . فقط کافیه تبادل لینک کنی. همین الان بیا بهم سر بزن ............. - 1393/10/3
راتین - سلام
لطفا بلاگ خوتونا بروز کنید
اگر وقت کردین به بلاگ منم سری بزنید
موفق باشید - 1393/9/28