بزرگترين پايگاه آموزشي دوره ي اول متوسطه ي شهرستان ماکو

بزرگترین پایگاه اختصاصی دوره ی اول متوسطه ی شهرستان ماکو
ورود شما به سايت آموزشيمان را خير مقدم عرض مي نماييم.
بزرگترين دشمن انسان جهل و ناداني است.امام علي{ع}.
آپلود عکس

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

آپلود عکس
جستجو
ورود کاربران
نام کاربری
رمز عبور

» رمز عبور را فراموش کردم ؟
عضويت سريع
نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
درباره ما
بزرگترین پایگاه اختصاصی دوره ی اول متوسطه ی شهرستان ماکو
به وبسایت ما خوش آمدید امیدوارم از مطالب خوشتان بیاید لطفا برای استفاده از مطالب در وبلاگ عضو شوید وما را با amuzsh-maku.lxb.ir لینک کنید لطفا خواهش میکنم نظر نیز دهید تا از خوب بودن مطالب وبلاگ باخبر شویم . اگر در آرشیو وبلاگ مطلب کم بود ما در طی زمان آن را هم تکمیل می کنیم . باتشکر مدیریت وب :حسین عباس زاده.
نويسندگان
حسين عباس زاده
آمار
آمار مطالب
کل مطالب : 269
کل نظرات : 3
آمار کاربران
افراد آنلاين : 1
تعداد اعضا : 0

آمار بازديد
بازديد امروز : 5
بازديد ديروز : 13
ورودي امروز گوگل : 1
ورودي گوگل ديروز : 1
آي پي امروز : 2
آي پي ديروز : 4
بازديد هفته : 69
بازديد ماه : 187
بازديد سال : 2522
بازديد کلي : 43915

اطلاعات شما
آي پي : 3.139.97.157
مرورگر :
سيستم عامل :
امروز :
تبادل لينک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بزرگترین پایگاه دوره ی اول متوسطه ی شهرستان ماکو و آدرسamuzsh-maku.lxb.irلینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
روزنامه
نقاشی آنلاین ویژه خردسالان
ویژه فرزندان خردسال
موزيک پيلر

اسلایدر

کد اخبار

sq-etrat.net

sq-etrat.net



 SiegeofAntioch.jpeg

 

جنگ‌های صلیبی به سلسله‌ای از جنگ‌های مذهبی گفته می‌شود که به دعوت پاپ توسط شاهان و نجبای اروپایی داوطلب برای بازپس‌گیری سرزمین‌های مقدس از دست مسلمانان برافروخته‌شد. صلیبیان از جای‌جای اروپای غربی در جنگ‌هایی مجزا بین سال‌های ۱۰۹۵ تا ۱۲۹۱ شرکت‌داشتند. جنگ‌های مشابهی نیز در شبه‌جزیره ایبری و شرق اروپا تا قرن ۱۵ میلادی برپا بود. مبارزان صلیبی یا به اختصار صلیبیان ,مسیحیان کاتولیکی بودند که علیه مسلمانان و مسیحیان ارتدوکس در قلمرو روم شرقی و در ابعاد کوچکتر با اسلاوها و بالتهای پگان، مغولها، و خوارج مسیحی می‌جنگیدند؛ گرچه در بازه‌هایی مسیحیان ارتدوکس با آنها متحد شده، علیه مسلمانان می‌جنگیدند. صلیبیان توسط پاپ مورد تکریم قرار گرفته و آمرزیده‌می‌شدند.

صلیبیان در ابتدا با هدف بازپس‌گیری اورشلیم و سرزمین‌های مقدس از دست مسلمانان شروع به جنگ کردند و مبارزات آنها در حقیقت پاسخی بود به درخواست رهبران امپراتوری روم شرقی برای جلوگیری از پیشروی ترکان سلجوقی در آناتولی. همچنین، عبارت جنگ‌های صلیبی برای توصیف مبارزاتی همزمان و پس از آن در قرن ۱۶ به کار می‌رود که در خارج از شام به دلایل مختلف مذهبی، اقتصادی و سیاسی معمولاً علیه پگانها و خوارج مسیحی و افراد تکفیر شده انجام‌شد. رقابت‌ها بین مراکز قدرت مسیحی و مسلمان گهگاه منجر به اتحاد بین جناحهای مذهبی در برابر مخالفان خود شد، مانند اتحاد مسیحیان با سلجوقیان روم در جنگ صلیبی یکم.

صلیبیان در ابتدا موفقیت‌های موقتی داشتند، اما سرانجام از سرزمین‌های مقدس بیرون رانده‌شدند. بااین حال جنگ‌های صلیبی تاثیرات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی مهمی بر اروپا گذاشت. به‌خاطر درگیری‌های درونی بین شاهان و مراکز قدرت مسیحی برخی از جنگ‌های صلیبی از هدف اولیه‌شان منحرف شدند، مانند جنگ صلیبی چهارم که به غارت قسطنطنیه مسیحی و تقسیم امپراتوری بیزانس بین جمهوری ونیز و صلیبیان انجامید. جنگ صلیبی ششمنخستینین جنگی بود که بدون دعا و اجازه رسمی پاپ آغاز شد جنگ‌های هفتم، هشتم و نهم به پیروزی مملوک‌ها و حفصیان انجامید و جنگ نهم پایان‌بخش جنگ‌های صلیبی در خاورمیانه بود.

فهرست جنگ‌ها

نامگذاری سنتی تعداد جنگ‌های صلیبی را نه عدد بین قرون ۱۱ تا ۱۳ می‌داند. هرچند این نامگذاری بسیاری از لشکرکشی‌های مهم را دربر نمی‌گیرد، مخصوصا آنهایی که در قرون ۱۴ تا ۱۶ رخ دادند. در حقیقت جنگ‌های صلیبی تا آخر قرن ۱۷ ادامه داشتند، مانند جنگ لپانتو در ۱۵۷۱،جنگ سنت‌گتهارد در ۱۶۶۴ و جنگ صلیبی در کندیا (کرت امروزی) در ۱۶۶۹. شوالیه‌های یوحنای قدیس تا زمان شکستشان از ناپلئون بناپارت به سال ۱۷۹۸ در دریای مدیترانه و مالت مشغول جنگ بودند. در همین دوره، جنگ‌های صلیبی کوچک بسیاری در شبه‌چزیره ایبری و مرکز اروپا علیه مسلمانان، خوارج مسیحی و پگان‌ها در جریان بود.

 

جنگ صلیبی کودکان

یک جنبش ناگهانی جوانان در سال ۱۲۱۲ در آلمان و فرانسه جمعیت بزرگی از جوانان و نوجوانان دهقان را که بعضی زیر ۱۵ سال داشتند را جذب خود کرد. آنان باور کرده‌بودند که جایی که صلیبیان پیر و پر از گناه شکست خورده‌اند می‌توانند پیروز شوند و نیروی معجزه‌آسای ایمان‌شان می‌تواند در جایی که قوای نظامی نتوانسته، پیروز شود. بسیاری از کشیشان محلی و پدر و مادران هم این التهابات مذهبی را تقویت و تشویق می‌کردند. پاپ و اسقف‌ها با این امر مخالف بودند ولی نتوانستند مانع آن شوند. گروهی متشکل از هزاران جوان به رهبری فردی آلمانی به نام نیکولاس به سمت ایتالیا به راه افتادند. حدود یک‌سوم آنها در حین گذر از کوه‌های آلپ زنده‌ماندند و حتی به جنوا نیز رسیدند. گروهی دیگر نیز به بندر مارسی رسیدند. آنهایی که خوش‌شانس بودند توانستند به خانه‌شان برگردند ولی بسیاری به عنوان برده برای تمام عمر در برده‌فروشی‌های مارسی به فروش رفتند. منابع در مورد این واقعه پراکنده و مبهم‌اند و مورخان هنوز دقیقاً نمی‌دانند چه اتفاقاتی افتاده‌است.

 


تعداد بازديد : 973 ا تاريخ: جمعه 10 بهمن 1393 ساعت: 17:40 ا نويسنده: ا نظرات() ا
مي پسندم نمي پسندم
موضوع: مطالب مرتبط با درس,تحقیق,,
برچسب ها : ,

مطالب مرتبط


کانال ما درآپارات
پایگاه آموزشی
سايت هاي مفيد
**********************
mwuor4ujura1de1br4c.png **********************
mwuor4ujura1de1br4c.png **********************
mwuor4ujura1de1br4c.png **********************
mwuor4ujura1de1br4c.png **********************
mwuor4ujura1de1br4c.png **********************
mwuor4ujura1de1br4c.png **********************
mwuor4ujura1de1br4c.png **********************
mwuor4ujura1de1br4c.png **********************
mwuor4ujura1de1br4c.png **********************
mwuor4ujura1de1br4c.png **********************
امکانات ويژه
خبرنامه
براي اطلاع از آپديت شدن سايت در خبرنامه سايت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



امکانات جانبي

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 13
بازدید هفته : 69
بازدید ماه : 187
بازدید کل : 43915
تعداد مطالب : 269
تعداد نظرات : 3
تعداد آنلاین : 1

************************

************************ ************************ ************************ *************************



چت

************************* *************************
به پایگاه اختصاصی دوره ی اول متوسطه ی شهرستان ماکو خوش آمدید****************این وبسایت ارائه دهنده ی انواع نمونه سوال ؛تحقیق،کتب درسی،عکس وتصاویر درسی است********این وب در وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی ثبت شده است ****مدیریت وب حسین عباس زاده
Search Engine PlacementSubmit Express Create Multiple Income Stream for FREE